Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Modernizovaná nádraží ve Smržovce a v Tanvaldě už fungují pro soupravy Stadler

Mgr. Langer Jiří

  • 12. 11. 2014 14:46
  • Doprava

Sdílet článek

 

Několikaměsíční výluka železnice mezi Jabloncem nad Nisou a Tanvaldem skončila 11. listopadu odpoledne. Na modernizovanou trať už opět vyjely známé modré soupravy Stadler.

„V Libereckém kraji se po mnoha desetiletích jedná o první významnější železniční stavbu, „zdůraznil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

 

Komfortní nástup do nových vlaků

Zásadní zlepšení pro cestující nastalo podle něj ve stanicích a některých zastávkách, které mají zcela nová nástupiště ve výšce podlahy vozu a s bezbariérovým přístupem. To umožní komfortní nástup do vlaků i pro cestující se zhoršenou schopností pohybu a se zavazadly. Samozřejmostí je nové osvětlení a prvky pro nevidomé a slabozraké. Navíc byly již dříve u nádraží ve Smržovce i v Tanvaldě investicí měst s využitím dotací EU vybudovány nové autobusové terminály a tak je zde velmi snadný přestup mezi vlaky a autobusy.

 

Konec rozbité trati

Mezi Jabloncem nad Nisou a Tanvaldem došlo, s výjimkou krátkého úseku ve Smržovce, ke kompletní výměně kolejí na trati. Cestování vlakem tak bude nejen bezpečnější, ale hlavně daleko pohodlnější. Zcela zmizí cestujícím dobře známé poskakování vlaku na propadlých stycích kolejnic. Dojde i k malému zvýšení rychlosti z původních 50 na 55-60 km/h, více vedení trati v ostrých obloucích a členitém terénu s několika tunely i známým Smržovským viaduktem neumožňuje.

„Opravu trati inicioval Liberecký kraj, který má zájem, aby vlaky na této páteřní trati jezdily po celý týden v pravidelném hodinovém intervalu, který bude v pracovní dny ráno a odpoledne zkrácen na půlhodinový,“ připomněl Pavel Blažek ze společnosti KORID LK.

 

Pokračování oprav i výluk v roce 2015

Celá přestavba trati je plánována na dva roky. V příštím roce proběhnou práce v podobném rozsahu také v úseku Liberec - Jablonec n. N., dokončen bude chybějící úsek trati u Smržovky a bude zásadně modernizována tanvaldská zastávka, ve které nastupuje nejvíce cestujících. Celá akce vyvrcholí aktivováním nového zabezpečovacího zařízení o prázdninách 2015. Cestující proto budou muset v příštím roce strpět ještě jednu výluku celé trati od dubna do června, ale výsledkem bude zásadní zlepšení kvality cestování moderními vlaky po celé opravené trati.

Po dokončení všech prací bude v prosinci 2015 upraven jízdní řád. Odpadnou dlouhé prostoje při křižování vlaků ve stanicích a díky pravidelnému intervalu budou vytvořeny nové přestupní vazby, například v Liberci směrem na Hrádek nad Nisou a Frýdlant, které cestujícím dnes chybí.

„Liberecký kraj plánuje zavést nové vlakové linky, které umožní cestovat z Liberce bez přestupů v Tanvaldě nejen do Desné a Plavů, ale také turistům do atraktivních sportovních areálů v polských Jakuszycích a Szklarske Porębě,“ uzavřel radní.

Pavel Blažek, 11. 11. 2014

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky