Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Na zimní údržbu má kraj připraveny desítky milionů

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 07. 10. 2020 10:47
  • Doprava

Sdílet článek

Krajští radní schválili na svém úterním zasedání plán zimní údržby komunikací ve vlastnictví Libereckého kraje. Prostřednictvím společnosti Silnice LK a.s. kraj zajistí údržbu na 2.064 kilometrech silnic II. a III. třídy. Počítá se s náklady v řádech desítek milionů.

Chemicky bude ošetřených celkem 821,5 kilometru silnic. Pískem se bude sypat na téměř 1.211 kilometrech a pluhovat na úsecích v délce 61,6 kilometru. Rada Libereckého kraje již v září letošního roku schválila nařízení kraje, kterým se stanovují úseky silnic, na nichž se pro jejich malý dopravní význam nezajišťuje zimní údržba. Celková délka těchto úseků je 60 kilometrů,“ uvedl Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

Oproti předcházejícím rokům budou cestáři nově udržovat úsek silnice číslo III/2608 od křižovatky se silnicí I/15 do obce Blíževedly. Kvůli změně otáčení vozidel zimní údržby se také mění délka neudržovaných úseků silnice III/25936 Dubá v místní části Nedvězí, silnice III/27323 Blatce v místní části Houska a silnice III/2718 Rynoltice v Polesí.

Liberecký kraj má ve schváleném rozpočtu kraje na zajištění zimní údržby na období říjen–prosinec částku 45 milionů korun. V odsouhlaseném rozpočtovém výhledu na rok 2021 je pak částka 135 milionů korun.

„Od roku 2008 jsou průměrné náklady na zimní údržbu silnic ve vlastnictví kraje za zimní období vyčísleny na 117 milionů korun. Během zimy 2019/2020 byly druhé nejnižší – 86,6 milionu. Nejdražším zimním obdobím byl přelom let 2012 a 2013, kdy se náklady na zimní údržbu vyšplhaly na 153,5 milionu korun,“ prozradil Sviták.

Stejně jako v minulých letech i letos bude na vybraných úsecích horských silnic umístěna dopravní značka upozorňující na povinnost použít zimní pneumatiky. „Seznam úseků zůstává totožný jako v předcházejících obdobích,“ uzavřel Sviták.

Přehled konkrétních technologických postupů a udržovaných úseků:

Třída

Celkem km

Technologie posypu (km posypu)

Neudržované

 

Chemickými rozmrazovacími materiály

Zdrsňovacími mat.

Jen pluhováním

 

bez zvlhčení

se zvlhčením

struska

drť
písek

 
 

II.

482,924

0,000

362,790

0,000

111,989

0,776

7,393

 

III.

1.581,264

0,000

458,734

0,000

1.008,869

60,811

52,826

 

CELKEM  

2.064,188

0,000

821,524

0,000

1.210,858

61,587

60,219

 
 

Číslo silnice

Úsek (místopis)

Okres

Silniční správní

úřad

II/294

Rokytnice–Rezek–Vítkovice

SM

Jilemnice

II/286

Vítkovice – Dolní Mísečky – Horní Mísečky

SM

Jilemnice

III/28620

Jestřabí v Krkonoších – Rezek

SM

Jilemnice

III/28624, 28626

Dolní Štěpanice – Benecko – Mrklov

SM

Jilemnice

III/0143

Buřany–Františkov

SM

Jilemnice

III/0144

Bratrouchov

SM

Jilemnice

III/0146

Stromkovice

SM

Jilemnice

III/29056

Paseky nad Jizerou

SM

Jilemnice

III/28623

Poniklá

SM

Jilemnice

III/28621

Víchovská Lhota

SM

Jilemnice

III/28620

Hrabačov–Křižlice

SM

Jilemnice

III/29019

Kořenov–Jizerka

JN

Tanvald

III/29022

Josefův Důl–Hrabětice

JN

Jablonec n. N.

II/290

Desná–Souš

JN

Tanvald

III/29018

Dolní Kořenov – Horní Polubný

JN

Tanvald

III/2904

Mníšek–Raspenava

LB

Liberec, Frýdlant

II/290

Bílý Potok – Smědava

LB

Frýdlant

Youtube video

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky