Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Zmocněnec vlády pro R35 Ivo Toman: Tlak na realizaci R35 bude velký

Mgr. Langer Jiří

  • 20. 01. 2010 14:15

Sdílet článek

 

Na otázky Turnovska odpovídá Ing. Ivo Toman, zmocněnec vlády pro liniovou výstavbu rychlostní silnice R35 a dálnice D11.

Je možné alespoň přibližně určit období výstavby jednotlivých úseků R35 a kdy má dojít na poslední dosud územně nestabilizovanou část v Libereckém kraji?

 

   „Nejdále v přípravě je úsek R35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem před Vysokým Mýtem v Pardubickém kraji. Tato trasa v délce cca 26 km je stabilizována, je vydáno stanovisko EIA a je zpracována dokumentace k územnímu rozhodnutí. Začátek výstavby je plánován do tří let. Úsek z Ostrova do Mohelnice v Olomouckém kraji dlouhý cca 75 km je ve fázi zpracování a předání dokumentace EIA (posouzení vlivů na životní prostředí). Začátek výstavby tohoto úseku je nejdříve za pět let. Úsek Úlibice – Hradec Králové v Královéhradeckém kraji v délce 36 km je ve fázi stabilizované trasy, je vydáno stanovisko EIA a začíná se pracovat na dokumentaci k územnímu řízení. Začátek výstavby, dle mého názoru, je do pěti let.

   Pokud dojde ke stabilizování trasy R35 v nejvíce problematickém úseku Ohrazenice – Úlibice, což je v kompetenci Zastupitelstva Libereckého kraje, domnívám se, že bude výstavba zahájena nejdříve za 7 let.“

 

V případě tří stále možných variant projednávaných Libereckým krajem se nejedná o přesné určení trasy, ale o vytyčení širšího koridoru, ve kterém má silnice vést. Až dojde ke schválení jednoho z koridorů, jak významně se může konečný projekt lišit od studie proveditelnosti zpracované společností Valbek?

 

   „Podle informací, které mám z Krajského úřadu Libereckého kraje, koridor trasy R35 v územním plánu je uvažován v šířce 800 metrů. Dle mého názoru je to dostatečná šíře, kdy je ještě možné vyladit trasu a vyjít vstříc požadavkům obcí a občanů. Konečný projekt se bude pohybovat v daném koridoru.“ 

 

Jaký význam bude mít rozhodnutí Libereckého kraje při definitivním určení koridoru, který v politice územního rozvoje s konečnou platností potvrdí vláda?

 

   „Rozhodnutí kraje je první nutný krok k tomu, aby se rozjel celý proces přípravy R35. Z mého pohledu je to zásadní rozhodnutí.“

 

Stát je zadlužen a nejen při rozšiřování dálniční sítě se spoléhá na Evropské peníze. Je v této situaci možné určit, kdy bude ekonomicky možné nejdelší rychlostní silnici v České republice dokončit?

 

   „To, že veřejné finance jsou v problémech, je fakt a obávám se, že se situace nezlepší a že v dalším plánovacím období Evropské unie může dojít ke zvětšení problémů. Osobně proto na všech setkáních a odborných konferencích upozorňuji na to, že je nutné systémově řešit naplnění fondu dopravní infrastruktury. Jedním z možných řešení je například navýšení spotřební daně z pohonných hmot. Je také nutné zamyslet se, jak dál pokračovat ve filozofii mýtného.

   Jsem optimista. Rychlostní silnice R35 je vedle okruhu kolem Prahy, výstavby dálnice D3 a modernizace D1 prioritou v České republice a navíc rozšíření D1 bez dokončené rychlostní silnice R35, která je klíčovou alternativou právě pro D1, je nemožné. Proto se domnívám, že tlak na realizaci R35 bude velký.“

 Zdroj: Turnovsko, magazín o vašem regionu

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky